ČASTO KLADENÉ DOTAZY

Níže jsme si pro vás připravili výběr často kladených dotazů, u kterých najdete jasné a stručné odpovědi.

Jak probíhá platba za energii?

Dobíjecí stanice společnosti Teplárny Brno, a. s. umožňují dobíjení elektromobilů bez nutnosti registrace. Pro tento účel se využívá aplikace ChargeUp, která je vhodná pro všechny uživatele elektromobilů, kteří potřebují dobít své vozidlo. Dobíjení zahájíte buďto načtením QR kódu umístěného přímo na stanici (mobilním telefonem) nebo opsáním kódu stanice, kterou najdete na mapě v aplikaci (do pole na úvodní straně). Potvrdíte zahajovací, dialog. Zobrazí se Vám detail nabíjecí stanice, kde vyberte vyhovující konektor pro Vaše vozidlo.

V případě, že jste nový uživatel, vyplníte emailovou adresu. Dále si zvolte limitní částku pro nabíjení. Tuto částku Vám zarezervujeme na platební kartě a finální výše Vám bude stržena po nabití, dle skutečného čerpání služeb. Nikdy ale nebude vyšší než zvolený limit. Nyní se nacházíte na platební bráně. Kliknutím na tlačítko zaplatit souhlasíte s rezervací vybrané částky na Vaší platební kartě. Po úspěšné rezervaci platební částky, připojte vybraný konektor do Vašeho vozu. Nabíjení se zahájí po kliknutí na tlačítko Zahájit nabíjení. Pokud je komunikace se stanicí úspěšná, zobrazí detail Vašeho nabíjení, kde vidíte aktuální částku k zaplacení a nabité KWh. Jestli si nepřejete vyčerpat celkový nastavený limit, můžete nabíjení jednoduše ukončit. Po ukončení nabíjení si můžete prohlédnout souhrn objednávky. Doklad za provedené dobíjení Vám bude doručen na emailovou adresu.

Jaké typy konektorů jsou u dané dobíjecí stanice k dispozici?

Typy konektorů, které jsou u stanice k dispozici, jsou rozdílné v závislosti na typu stanice.

Rychlodobíječky disponují běžně užívaným konektorem CHAdeMO a také novějším konektorem CCS 2. Tyto stanice jsou vybaveny i zásuvkou pro konektor typu Mennekes Typ 2, tento propojovací kabel je zapotřebí mít s sebou.

Výběr konektoru při nabíjení vybíráte přímo v aplikaci či na displeji na dobíjecí stanice.

Pomalé dobíjecí stanice, stojanové i wallboxy, jsou vybaveny 2 zásuvkami pro konektor typu Mennekes Typ 2 a stejně jako u rychlých stanic je pro tento způsob dobíjení potřeba mít s sebou dobíjecí kabel.

Mohu mít k jedné registraci více dobíjecích čipů?

Ano. K jedné registraci je možné dostat více dobíjecích čipů, které jsou vedeny pod jedním účtem a úhrada za veškeré dobíjení probíhá prostřednictvím jedné faktury.

Jaké jsou výhody registrace – platba, způsob zahájení nabíjení, mobilní aplikace, marketingové akce?

Hlavní výhodou registrace je jednoznačně snížená cena za dobíjení a to o 30% oproti dobíjení bez registrace.

Mezi další výhody, které získáte po registraci, jsou:

  • Způsob platby

Platba za dobíjení probíhá po registraci jednou za měsíc na základě vystavené faktury, která Vám přijde na Váš email/ poštou začátkem následujícího měsíce.

  • Způsob zahájení dobíjení

Po registraci každý náš zákazník obdrží dobíjecí čip, který pouze přiloží ke čtečce čipů na dobíjecí stanici, případně ještě vybere typ konektoru na rychlé stanici a je hotovo.

  • Mobilní aplikace

Alternativou pro spuštění dobíjení, pro registrované zákazníky, je naše mobilní aplikace E-mobilita TB. Aplikace umožňuje pomocí několika kliknutí dobíjení zahájit, ukazuje aktuální obsazenost stanic, vyhledá nejbližší stanici a zobrazuje historii za Vaše dobíjení.

  • Marketingové akce

Registrovaní zákazníci mohou využívat i výhody marketingových akcí jako je například po otevření nové dobíjecí stanice akce „týden nabíjení ZDARMA“ na této stanici.

Bude se rozšiřovat síť dobíjecích stanic?

Síť dobíjecích stanic se bude nadále rozrůstat. Našim cílem je do roku 2030 vybudovat po celém Brně síť cca 300 dobíjecích stanic.

Aktuální stanice v provozu a stanice, které jsou plánované, jsou zobrazeny v mapě dobíjecích stanic na úvodní straně webových stránek. U těchto stanci lze vidět jejich adresu, typ a předpokládané období zprovoznění stanice.

Bude se rozšiřovat síť rychlodobíječek? A co síť pomalých dobíjecích stanic?

V dohledné době je plánováno rozšíření sítě rychlodobíjecích stanic společnosti Teplárny Brno, a. s. ještě o jednu stejnou stanici. Ta by měla být vybudována na ulici Rybářská 4 v Brně. Zahájení provozu této veřejné stanice očekáváme ještě v průběhu tohoto roku.

Souběžně se zahájením provozování rychlých stanic vzniká ve spolupráci se Statutárním městem Brnem projekt na výstavbu a provozování běžných (pomalých) dobíjecích stanic. Tyto stanice by měly umožnit dobíjení elektromobilů především z řad obyvatelů obytných zón v jednotlivých částech města. V první etapě by do konce roku 2021 mělo být vybudováno přibližně 20 stanic.

Uvidím v mapě, že je stanice obsazená?

Pokud je stanice využívána připojeným elektromobilem, přímo na dobíjecí stanici svítí modré kontrolní světlo u konkrétního dobíjecího bodu. Na mapě v aplikaci je u konkrétní stanice standardně zobrazen počet volných a počet obsazených dobíjecích bodů. Graficky je v zeleném kolečku zobrazen zlomkem počet volných dobíjecích bodů/celkový počet bodů. Plně obsazená stanice je tedy signalizována „0/3“, zcela volná stanice naopak „3/3“. U konkrétního dobíjecího bodu je navíc uvedeno „Obsazeno“. Oba stejnosměrné výstupy jsou nezávislé, je tedy možné druhý dobíjecí bod využít. Platí, že je možné dobíjet dva elektromobily současně. K dispozici jsou vždy dvě parkovací místa.

Jaké dobíjecí stanice Teplárny Brno, a.s. provozují?

Teplárny Brno, a.s. jsou kromě jiného také provozovatelem dobíjecích stanic pro elektromobily.

Naše síť dobíjecích stanic čítá 3 vysoce výkonné, tzv. rychlodobíjecí stanice, kde dobíjení probíhá prostřednictvím stejnosměrného proudu a také desítky pomalých dobíjecích stanic, u kterých probíhá dobíjení střídavým proudem.

Stanice jsou umístěny po celém Brně a jejich počet se neustále zvyšuje.

Kde si najdu elektrodobíječku?

Mapu zobrazující umístění dobíjecích stanic naleznete na našich webových stránkách v záložce Mapa stanic“, také v naší mobilní aplikaci E-mobilita TB, která je volně ke stažení na App Store a Google Play a v aplikaci ChargeUp.

Kde se dozvím, že má stanice poruchu?

Připojení do aplikace E-mobilita Teplárny Brno znamená mimo jiné přiblížení se zákazníkům ještě blíže a zároveň získání přehledu nad děním na dobíjecí stanici. Pokud je stanice připravena k provozu, na dobíjecí stanici svítí zelené kontrolní světlo (u konkrétního dobíjecího bodu). V aplikaci je u dobíjecího bodu uvedeno „Dostupný“. V případě poruchy se přímo na stanici rozsvítí červené kontrolní světlo. V aplikaci se u dobíjecího bodu objeví nápis „Nedostupný“. O poruše se dozvíte i v případě probíhajícího dobíjení. V případě úspěšného zajištění komunikace se stanicí, zobrazuje se detail Vašeho nabíjení. Mimo aktuálního průběhu dobíjení Vás aplikace upozorní.

V případě jakékoliv poruchy je možné využít Helpdesk: +420 221 400 836

Jsou dobíječky přístupné 24h 7 dní v týdnu?

Rychlodobíjecí stanice společnosti Teplárny Brno, a. s. standardně pracují v režimu 24/7/365. Tento režim umožňuje dobíjení elektromobilů v jakoukoliv denní i noční dobu. Výjimkou je dobíjecí stanice umístěná v Galerii Vaňkovka. Její provoz je limitován provozní dobou parkovacího domu, tj. denně od 7:00 do 23:00 hodin.

This website uses cookies

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners who may combine it with other information that you’ve provided to them or that they’ve collected from your use of their services.

Allow all
Customize

Cookie customization